Zdrowa żywność

Suszone owoce – właściwości i wartości odżywcze. Czy mają witaminy? Czy warto jeść suszone owoce?

Suszone owoce słyną z wielu właściwości odżywczych, jednak ze względu na dużą kaloryczność narosło wokół nich wiele mitów. Czy zatem warto jeść suszone owoce, czy mają witaminy oraz czy są ciężkostrawne? Poznaj tajniki suszonych owoców oraz ich wartości odżywcze, a następnie wybierz ulubione i kup je w sklepie internetowym ze zdrową żywnością Biomondo.pl.

Suszone owoce – co możemy w znaleźć w sklepach?

Zarówno w internetowych, jak i stacjonarnych sklepach ze zdrową żywnością możemy znaleźć szeroki wybór suszonych owoców. Wśród nich znajdują się suszone:

  • winogrona, czyli rodzynki,
  • jabłka,
  • morele,
  • banany,
  • wiśnie,
  • owoce mango,
  • figi.

Suszone a surowe owoce

Suszone owoce – ze względu na swoje właściwości i wartości odżywcze – sprawdzają się zwłaszcza w okresie zimowym, gdy nie mamy dostępu o świeżych, polskich owoców. Warto jednak pamiętać, że odparowanie z nich wody powoduje, że są dużo bardziej kaloryczne niż ich stalowe odpowiedniki. Ponieważ jednak mają bardzo słodki smak, jemy ich zazwyczaj dużo mniej. Dlatego też jeśli lubisz suszone owoce i zależy Ci, by dostarczać obecne w nich wartości odżywcze, to możesz je spożywać nawet przy odpowiednio zbilansowanej diecie odchudzającej.

Suszone owoce – czy warto je jeść? Właściwości

Widzisz ususzone owoce w sklepie i zastanawiasz się, czy warto je jeść oraz jakie mają wartości odżywcze? We wszystkich suszonych owocach znajdziesz dużo błonnika, wspierającego pracę naszych jelit. Dzięki błonnikowi stają się także sycącą przekąską, która pozwoli nam odzwyczaić się od niezdrowych słodyczy. Wiśnie, owoce mango czy morele suszone mają niewiele sodu oraz tłuszczu, dlatego wbrew pozorom można je spożywać na diecie. Są również źródłem antyoksydantów (polifenoli), a także mogą pozytywnie wpływać na stan uzębienia, ponieważ ich spożywanie zmniejsza ochotę na słodycze.

Figi suszone – właściwości

Figi suszone to źródło energii na cały dzień, a także witamin i minerałów. Znajdują się w nich:

  • witamina B6,
  • potas,
  • żelazo.

Figi suszone mogą być nie tylko samodzielną przekąską, ale także dodatkiem do deserów, a nawet dań obiadowych i sałatek.

Suszone jabłka – właściwości

Suszone jabłka słyną z właściwości wspomagających procesy trawienne, są źródłem witaminy C oraz z grupy B, dlatego mogą korzystnie wpływać na odporność oraz stan skóry, włosów i paznokci.

Suszone mango – właściwości

Suszone owoce mango to nie tylko walory smakowe, ale i wiele właściwości. W składzie znajdują się witaminy A (aż 20% zalecanej dziennej porcji), wspomagająca nasz wzrok, oraz C, słynąca z dobrego wpływu na układ odpornościowy, a także żelazo i wapń wspierający nasze kości.

Suszone wiśnie – właściwości

W suszonych wiśniach znajdziemy fosfor, wapń, magnez, potas, żelazo, witaminy A, B6 i C, a także błonnik. Co więcej, nawet ¼ szklanki suszonych wiśni zapewni nam dawkę energii na cały dzień.

Suszone banany – właściwości

Suszone banany są jeszcze bardziej kaloryczne niż ich surowe odpowiedniki (mają aż 360 kcal w 100 gramach), co trzeba wziąć pod uwagę, planując swój jadłospis. Zawierają jednak znacznie więcej wartości odżywczych – trzy razy więcej:

  • wapnia,
  • fosforu,
  • potasu,
  • magnezu.

Można w nich znaleźć także witaminy: A, B, D, E i K.

Jakie suszone owoce kupić?

Liczne właściwości i wartości odżywcze, którymi mogą pochwalić się suszone owoce, mogą występować łącznie z konserwantami. Dlatego też lepiej kupować suszone owoce bio, które nie są konserwowane dwutlenkiem siarki. Jeśli chcesz zrobić zakupy przez internet, postaw na sklep ze zdrową żywnością Biomondo.pl, w którym znajdziesz zdrowe suszone figi, suszone wiśnie oraz inne owoce pozbawione szkodliwych dodatków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *