Zdrowa żywność

Które orzechy są najzdrowsze? Przegląd najlepszych orzechów

Szukasz smacznej przekąski? Wybierz najzdrowsze orzechy! Które z nich mają najwięcej wartości odżywczych, witamin i minerałów? Jaki wpływ mają orzechy na nasze zdrowie i dlaczego warto je jeść? Czy są osoby, które powinny ich unikać? Poznaj sekrety orzechów i dowiedz się, które orzechy są najzdrowsze.

Czy orzechy są zdrowe?

Zastanawiasz się, czy orzechy są zdrowe i czy każdy może je jeść? Orzechy słyną z wysokiej zawartości witamin i minerałów, jednak nie są przeznaczone dla każdego, zwłaszcza dla osób uczulonych. Warto pamiętać, że orzechy są zdrowe wówczas, gdy nie jemy ich w nadmiernych ilościach. Dlaczego? Ponieważ najzdrowsze orzechy są też kaloryczne – mają od 500 do ponad 700 kalorii w 100 gramach. I chociaż w ich składzie znajdziemy głównie zdrowe tłuszcze, to jednak jeśli dbasz o sylwetkę, pamiętaj o umiarze. Garść orzechów kilka razy w tygodniu dostarczy witamin i minerałów, a także nie wpłynie na wzrost wagi. Docenią je z kolei wegetarianie i weganie ze względu na dużą zawartość białka.

Orzechy powinny stanowić zamiennik niezdrowych, przetworzonych przekąsek ze sklepu, takich jak słodycze i czipsy, wówczas będą znakomitym uzupełnieniem zdrowej diety. Tylko jak wybrać najzdrowsze orzechy i na co zwracać uwagę?

Najzdrowsze orzechy – które wybrać?

Trudno wybrać najzdrowsze orzechy, ponieważ we wszystkich rodzajach można znaleźć witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe, które powinny być składnikiem naszej diety. W sklepach znajdziemy:

  • orzechy włoskie,
  • orzechy laskowe,
  • migdały,
  • nerkowce
  • orzechy brazylijskie,
  • orzechy makadamia,
  • orzeszki ziemne (fistaszki, orzechy arachidowe)
  • pistacje,
  • orzechy pekan,
  • orzeszki piniowe.

Migdały

Słyną z wysokiej zawartości białka (aż 20%) oraz magnezu, znanego z wspierania naszego układu nerwowego. Zawierają także błonnik, fosfor oraz witaminy B2 i E, a także jednonienasycone kwasy tłuszczowe.

Nerkowce

Fosfor, cynk, żelazo, magnez, żelazo i aż 18% białka – to orzechy nerkowca, które można jeść samodzielnie lub dodawać do sałatek, ciast i deserów.

Orzechy włoskie

Czy wiesz, że orzech włoski to źródło wielonienasyconych kwasów tłuszczowych? Już 3 zjedzone orzechy dostarczają 100% dziennego zapotrzebowania na kwasy Omega-3. Ze względu na kwas foliowy polecane są kobietom w ciąży. Nie mogą ich jednak spożywać osoby uczulone.

Orzechy laskowe

Kwas foliowy, witamina E i jednonienasycone kwasy tłuszczowe – to znajdziesz w orzechach laskowych.

Pistacje

Zawierają sporo białka (15%), dużo potasu i witaminy B6 oraz B1, a także beta-karotenu – to wyróżnia pistacje.

Orzechy ziemne

Fistaszki należą do grupy roślin strączkowych, dlatego mają rekordową ilość białka – aż 25%. Należy jednak jeść orzechy ziemne nieprzetworzone – bez dodatku cukru i soli. W ich składzie znajdziemy też witaminy E oraz B3.

Pekan

Stosowane, podobnie jak orzechy włoskie, do ciast i kremów – to orzechy pekan, czyli bogate źródło cynku oraz kwasów tłuszczowych. Powinny ich jednak unikać osoby dbające o linię, ponieważ są bardzo kaloryczne.

Orzechy makadamia

Stosowane zarówno do słodkich wypieków, jak i potraw wytrawnych orzechy makadamia mają wyjątkowo dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, ale także najwięcej kalorii – aż 718 w 100 gramach.

Orzeszki piniowe

Lubisz popularny sos pesto? Orzeszki piniowe to jeden z jego podstawowych składników. Są źródłem cynku, magnezu oraz kwasów tłuszczowych.

Orzechy brazylijskie

Wystarczy, że zjesz jeden orzech brazylijski dziennie, a zapewnisz swojemu organizmowi 100% dziennego zapotrzebowania na… selen. Jak wykorzystać orzechy brazylijskie? Można jeść je na surowo, dodawać do sałatek i sosów.

Jaki orzechy są najzdrowsze? Nie sposób odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ większość z nich zawiera wiele cennych mikro- i makroelementów potrzebnych w naszej diecie. Warto jeść różne orzechy, ale nie przesadzać z ich ilością ze względu na wysoką zawartość tłuszczu. Jeśli chcesz je kupić bez wychodzenia z domu, odwiedź sklep ze zdrową żywnością Biomondo.pl. Czeka na Ciebie wiele zdrowych, pełnowartościowych produktów, dzięki którym wdrożysz zbilansowaną, zdrową dietę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *